Subject: Vs: Ed:
From: "Siim Randla" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Fri, 12 Jul 2024 14:12:16 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere
Ega te minu küsimust ei ole jõudnud uurida?
Siim Randla
Õhtuleht
  _____

Saatja: Siim Randla <[email-masked]>
Saadetud: kolmapäev, 10. juuli 2024 17:48
Adressaat: [email-masked] <[email-masked]>
Teema: Vs: Ed:

  _____

Tere
Küsin ka juulikuu seisu kohta:  hiljuti menetles AKI juhtumit, kus
Tallinna kiirabi töötajate grupis omavahel jagati patsientide
terviseandmeid ja selfie'sid laipadega. Mida uurimine on tänases seisus
tuvastanud, loodetavasti on see lõppenud- kas on asjas tehtud
ettekirjutus?

Parimat
Siim Randla
Õhtuleht

  _____

Saatja: Grete Lehemaa <[email-masked]>
Saadetud: neljapäev, 25. aprill 2024 13:58
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]>
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere Siim

Kahjuks tõesti, me ei saa avada rikkumisteate sisu. Ettevõtted ja asutused
esitavad teated meile enda kohta ehk meie jaoks on väga oluline
pooltevaheline usaldus.

Mõistan, et te ei küsi ühegi konkreetse teate sisu, kuid siiski,
eelmainitut silmas pidades ei saa me näiteid tuua.

Loodan teie mõistvale suhtumisele.

Tervitades

Grete Lehemaa

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 6274136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

From: Siim Randla <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 24, 2024 3:43 PM
To: Grete Lehemaa <[email-masked]>
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Ega vist mõnda juhtumit neist välja tuua ei annaks?

Siim Randla

  _____

Saatja: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 23. aprill 2024 07:05
Adressaat: Grete Lehemaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Vastus pöördumisele

Tere

Tänan vastuse eest. Kas mõne juhtumi täpsema kirjelduse, kooli mainimata,
saaks välja tuua?

Parimat Siim Randla

  _____

Saatja: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saadetud: reede, 19. aprill 2024 13:17
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere

Aeg-ajalt tuleb selliseid rikkumisi ette küll, kuid meieni jõudnud
rikkumisteadete koguhulgast on haridusasutustes olnud rikkumisi vaid
üksikud juhtumid.

Tervitades

Grete Lehemaa

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 6274136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 19, 2024 6:44 AM
To: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Küsin veel, kas on viimasel aastal olnud õppeasutustes probleeme hinnete
avaldamisega või kättesaamisega kõrvalistele isikutele ehk neid on kuskile
välja pandud või kõigile kättesaadavaks tehtud?

Siim Randla

  _____

Saatja: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 17. aprill 2024 14:57
Adressaat: Grete Lehemaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Vastus pöördumisele

Tere

Kas saab aga mõne konkreetse näite välja tuua, ilma asjaosalisi
nimetamata?

Siim Randla

  _____

Saatja: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saadetud: kolmapäev, 17. aprill 2024 14:26
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere taas

Täpset statistikat meil selle osas välja tuua ei ole. Saan umbmääraselt
öelda, et andmebaaside tahtlike või ekslike päringute kohta oleme uuel
aastal alustanud menetlusi keskeltläbi 7.

Tervitades

Grete Lehemaa

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 6274136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 17, 2024 11:36 AM
To: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tänan vastuse eest.

Küsin veel, kas on sel aastal lisandunud veel selliseid menetlusi, kus
meedikud, omavalitsuse töötajad või politseinikud on siiski lubamatult
andmebaase kasutanud ja sealt mitte konkreetsete menetluste tarbeks
isikuandmeid vaadanud?

Parimat Siim Randla

  _____

Saatja: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saadetud: teisipäev, 16. aprill 2024 10:17
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere!

Menetlus endiselt käib ehk menetlus puudutavaid asjaolusid ei ole võimalik
kommenteerida. Kuuuurijale andsime selle menetlusega seoses üldise
kommentaari eelmisel aastal.

Tervitades

Grete Lehemaa

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 6274136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 16, 2024 9:08 AM
To: AKI press <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun menetluse kohta teavet- Kuuuurija
<https://kuuuurija.postimees.ee/7884923/tallinna-kiirabi-lekib-osa-kiirabi
brigaade-teeb-patsientidest-nende-kodudest-haiguslugudest-ja-laipadest-pil
te-mida-jagatakse-omavahel-messengeri-gruppides>  andmeil teeb osa
Tallinna kiirabibrigaade patsientidest, nende kodudest, haiguslugudest ja
laipadest pilte, mida jagatakse omavahel Messengeri gruppides. AKI uuris
asja. Mis menetlus tuvastas? Kellele määrati karistus?

Siim Randla

Õhtuleht

  _____

Saatja: AKI press <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 6. märts 2024 10:23
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere, Siim

Täname, et pöördusite Andmekaitse Inspektsiooni.

Hetkeseisuga ei ole meil käimasolevad väärteomenetlusi, mis puudutab
politseiametnikke.

Parimate soovidega

Katrin Haug

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

627 4106

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

 <https://www.aki.ee/>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 6, 2024 7:34 AM
To: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: AKI press <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas saan õigesti aru, et seda ei  saa avaldada, mitu menetlust on olnud
või käimas näiteks politseiametnike  osas, kes on kasutanud lubamatult
andmebaase?

Parimat Siim Randla

  _____

Saatja: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saadetud: reede, 1. märts 2024 16:46
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: AKI press <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere Siim!

Tänan kannatlikkuse eest.

Väärteomenetlus on endiselt käimas ehk praegu ei ole menetluse asjaolusid
võimalik kommenteerida.

Mitte seotuna konkreetse juhtumiga vaid üldiselt andmebaaside päringute
kohta võin lisaks selgitada, et saame intsidentide seas eristada ekslikud
päringud (näiteks süsteemis on nimekaim, isikukoodi number on vale,
haigusjuhtum on jäänud põhjendamatult kauaks lahti jne) ja
uudishimupäringud (teadlik teise inimese andmete vaatamine ilma õigusliku
aluseta – näiteks mure töötaja pärast, erialane huvi, arsti tuttav tahab
oma tuttava kohta infot jne).

Kui on tegu eksliku päringuga ja see ekslikkus saab tõendatud, siis
kulmineerub see tavaliselt noomituse või suulise hoiatusega. Lisaks samuti
noomitus või soovitus andmetöötlejale (tervishoiuteenuse osutaja), kuidas
analoogseid juhtumeid tulevikus vältida. Juhul, kui tegemist on
uudishimupäringuga, siis algatame väärteomenetluse. Sellisel juhul sõltub
kõik intsidendi asjaoludest.

Menetlusi on teie viimase päringu seisuga lisandunud mõned. Kahjuks nii
spetsiifilist täpsemat statistikat praegu lisada ei ole. Pidevalt töötame
ka selle nimel, et teadlikkus andmetega ümber käimisel kasvaks.

Tervitades

Grete Lehemaa

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 6274136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 1, 2024 11:54 AM
To: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Ega kiirabimeedikute juurdluse teemal ja muudes küsimustes vist see nädal
te ei jõua vastust saata, et asi jääks pigem uude nädalasse?

Siim Randla

  _____

Saatja: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 29. veebruar 2024 15:29
Adressaat: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: Vs: Vastus pöördumisele

Tere

Kuidas täna aja osas, kas minu küsimusele on lootust vastust või jääb
teiseks päevaks?

Siim Randla

  _____

Saatja: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 28. veebruar 2024 15:43
Adressaat: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: Vs: Vastus pöördumisele

Tere

Tänan. Ootan siis.

Siim Randla

  _____

Saatja: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 28. veebruar 2024 12:16
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Grete Lehemaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tervist, Siim

Täname kirja eest. Edastasin selle meie avalike suhete nõunikule Grete
Lehemaale, kes sellega tegeleb ja esimesel võimalusel Teile vastab.

Parimate soovidega

Katrin Haug

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

627 4106

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

 <https://www.aki.ee/>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 28, 2024 12:13 PM
To: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas minu küsimust jõuab täna uurida või sellega läheb veel aega?

Siim Randla

  _____

Saatja: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 28. veebruar 2024 06:43
Adressaat: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Vastus pöördumisele

Tere

Küsin ka veebruarikuu seisu kohta, kas selles menetluses on võetud vastu
otsus, mis puudutab Tallinna kiirabi töötajate gruppi, kus omavahel
jagatakse patsientide terviseandmeid ja selfie'sid laipadega? Kui ei ole
otsust, siis mida tänaseks on uurimine tuvastanud? Mis oli põhjuseks, miks
selliseid pilte jagati?

Küsin veel, kui mitu menetlust on mullu ja tänavu olnud ehk uurimist
alustatud ja ka tänaseks lõpetatud, mis puudutab politseinike, meedikute
juhtumeid, kus on kuritarvitatud andmebaase-ehk vaadatud tööks
mittevajalike isikute kohta andmeid vms?

Parimat

Siim Randla

  _____

Saatja: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 5. jaanuar 2024 12:04
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Vastus pöördumisele

Tere, Siim

Täname, et pöördusite Andmekaitse Inspektsiooni.

Kuna antud menetlus on veel käimas, siis saame hetkel öelda, et algatasime
väärteomenetluse toimepandud teo suhtes, kus selgitame välja rikkumise
ulatuse ja menetlusalused isikud. Rohkem teavet hetkel kahjuks anda pole
võimalik, sest andmete kogumine alles käib.

Parimate soovidega

Katrin Haug

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

627 4106

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

 <http://www.aki.ee/>

From: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 5, 2024 11:34 AM
To: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

"Kuuuurija" kirjutab, et eelmisel aastal tuli avalikuks, et Tallinna
kiirabi töötajatel on väidetavalt grupp, kus omavahel jagatakse
patsientide terviseandmeid ja selfie'sid laipadega. Tänaseks on
andmekaitse inspektsioon (AKI) algatanud juhtumi asjus väärteomenetluse.

Ehk on võimalik ka meile teavet saata menetluse alustamise kohta ja ka
seda, kui mitu juhtumit on teada, kus kiirabitöötakjad jagasid selfisid
laipadega?

Siim Randla

Õhtuleht

  _____

Saatja: Katrin Haug <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 24. oktoober 2023 16:02
Adressaat: Siim Randla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vastus pöördumisele

Tere, Siim

Täname, et pöördusite küsimustega Andmekaitse Inspektsiooni.

Saame öelda, et käesoleval aastal, seisuga 01.01.2023-24.10.2023 on
väärteomenetlusse jõudnud kaks juhtumit, mis kumbki ei ole seotud
ametnikega.

Eelmisel aastal, so perioodil 01.01.2022-31.12.2022 algatati kokku 11
väärteomenetlust, millest kolme ei menetletud lõpuni.

Põhjuseks siis kas lõpetamine otstarbekuse kaalutlusel või teos polnud
väärteo tunnuseid. Üks nendest menetlustest on veel aktiivne ja see on
Ida-Tallinna Keskhaigla osas, ülejäänud seitsme puhul oli tegemist samade
menetlustega (tervishoiutöötajad), mille osas vastasime Teile eelmisel
aastal.

Kui vaadata pikemalt tagasi, siis aastal 2021, perioodil
01.01.2021-31.12.2021 algatati  kokku 12 väärteomenetlust, millest kolme
ei menetletud lõpuni, sest kas teos puudusid väärteo tunnused või lõpetati
otstarbekuse kaalutlusel.

Ülejäänud nendest menetlustest puudutasid siis vastavalt kas
tervishoiutöötajaid (neljal korral), politsei ametnikke (kolmel korral)
või kohaliku omavalitsuse töötajat (ühel korral). Need menetlused on
lõpetatud.

Loodetavasti saime Teie küsimustele ammendavalt vastatud.

Parimate soovidega

Katrin Haug

Avalike suhete nõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

627 4106

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

LinkedIn
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
I Facebook
<https://www.facebook.com/andmekaitseinspektsioon/?locale=et_EE>  I
Youtube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>

 <http://www.aki.ee/>